Jak zaktywizować młode osoby do ćwiczeń?

Jak zaktywizować młode osoby do ćwiczeń?

Nauczyciele wychowania fizycznego oraz rodzice coraz częściej zauważają rosnący problem dotyczący trudności ze zmotywowaniem dzieci do ćwiczeń. Młodzież najczęściej spędza czas wolny przed ekranami swoich laptopów, tabletów i smartfonów zaniedbując swoje zdrowie poprzez rezygnację z ćwiczeń fizycznych i ruchu. Czy możemy w jakiś sposób zachęcić ich do większej aktywności?

Na samym początku warto przedstawić młodym osobom jakie konsekwencje dla ich zdrowia w późniejszym czasie będzie miała codzienna partia ruchu. Jeżeli nasze dziecko pragnie schudnąć, pomysł z rozpoczęciem ćwiczeń będzie miał dodatkowy sens i być może łatwiej uda nam się namówić nasze dziecko na jakąś formę aktywności. Co możemy zaproponować dziecku? Wszystko zależy od charakteru naszego dziecka, a także jego predyspozycji i upodobań.

Dla dziewcząt idealnym rozwiązaniem są ćwiczenia w klubach finess – do wyboru zajęcia taneczne, gimnastyczne, areobowe, zumba, jogga. Jeżeli natomiast nasza córka nie przepada za ćwiczeniami w grupie może warto zaproponować jej ćwiczenia gimnatyczne lub areobowe wykonywane w domu. Szczególnie polecane to trenig obwodowy czy tabata, a także zestawy ćwiczeń, które odnaleźć możemy z łatwością w internecie. Możemy zaproponować także aktywność na świeżym powietrzu (jogging, jazda na rowerze, jazda na rolkach) lub pływanie, czy aqua aerobic. Każda pora roku gwarantuje szereg sezonowych atrakcji. Zimą warto wybrać się razem na łyżwy, czy dłuższy spacer zaśnieżonymi ulicami miasta.

Jak natomiast zaktywizować do ćwiczeń chłopaka? Z pewnością część jego rówieśników ćwiczy nas siłowni – na samym początku warto pomyślec o osobistych konsultacjach z trenerem, który dobierze dla naszego dziecka optymalny zestaw ćwiczeń. Jeżeli natomiast syn nie chce rozpoczynać od zajęć na siłowni można zachęcić go do ćwiczeń w domu. Podobnie jak w przypadku dziewcząt polecane zestawy to trening obwodowy, trening funkcjonalny i tabata, które pozwolą odzyskać utraconą formę i przygotują na dalsze ćwiczenia. Jeżeli dziecko preferuje aktywność na świeżym powietrzu idealną opcją będzie street workout. Zaletą ćwiczeń są w zasadzie zeowe koszty, poonieważ street workout, jako ćwiczenia kalisteniczne wykorzystuje siłę i masę człowieka, a nie specjalistyczny sprzęt. Dodatkowo ćwicząc street workout dziecko nie traci swego cennego czasu i ma szansę na poprawienie swego samopoczucia – psychicznego i fizycznego.