Szkoły muzyczne w Poznaniu

Szkoły muzyczne w Poznaniu

Nie od dziś wiadomo, że muzyka wpływa na nasz nastrój i może kształtować nasze stany wewnętrzne i emocje. Muzyka może poprawić nastrój, rozładować stres a także pobudzić naszą kreatywność. Coraz częściej nadaje jej się coraz większego znaczenia, ponieważ wielu amerykańskich naukowców wspomina o tym, że poprzez muzykę możemy wspierać i stymulować zmysły dzieci, rozwijać ich wrodzone talenty, a także stymulować rozwój mózgu i okładu nerwowego.

Muzyka, której słuchamy w dzieciństwie, może wpłynąć na odbieranie przez nas bodźców w ciągu całego naszego życia, pomaga uczyć nam się języków obcych (ponieważ rozwija neuronalne drogi, które wspomagają rozwój pamięci). Dzieci mające częsty kontakt z muzyką są także bardziej kreatywne, szybciej zapamiętują informacje, a także mniej się męczą, są lepiej zmotywowane, a także posiadają znacznie lepszą niż rówieśnicy koordynację ruchową. Najlepszy wpływ na dzieci ma muzyka Mozarta, której słuchanie zostało nazwane tak zwanym „efektem Mozarta”, który poprawia widocznie pamięć i koncentrację. Podobnie działa słuchanie chorału gregoriańskiego, muzyki baroku (Vivaldi, Bach). Muzyka Beethovena i Straussa harmonizuje i integruje natomiast pracę serca i mózgu. Jeżeli nasze dziecko nie przepada za muzyką klasyczną, dobry wpływ na niego będzie miała także tak zwana muzyka natury – odgłosy śpiewu ptaków, szumu wodospadu, zwierząt, czy morza. Dzieci mogą słuchać muzyki w trakcie zasypiania, wykonywania codziennych czynności czy licznych zabaw integracyjnych.

Z wiekiem, jeżeli zauważymy u naszego dziecka szczególną fascynację światem muzyki warto pomyśleć o zapisaniu go na zajęcia dodatkowe. Szkoły muzyczne w Poznaniu to bardzo dobra alternatywna, zwłaszcza dla osób, które zastanawiają się czy państwowa szkołą muzyczna to dobry pomysł. W prywatnej szkole sami możemy wybrać odpowiednie dni i godziny zajęć i dopasować je do naszego codziennego planu zajęć, dzięki temu możemy połączyć pasję z codziennymi zajęciami bez szkody dla jednego i drugiego.